A Föld napjához (április 22.) kapcsolódóan tartottunk a 4.b osztályban egy kéthetes projektet április 20-30-ig. A projektet a hagyományos iskolai oktatásban is megtartottuk volna, a megváltozott körülmények azonban nem tántorítottak el bennünket, alkalmazkodtunk a lehetőségeinkhez.

A projekt során naponta két videochat (Zoom) órán átbeszéltük az adott napi témákat, és a további otthoni feladatokat. Azok, akik nem tudtak a Zoom órákhoz csatlakozni, sem tétlenkedtek, külön a számukra összeállított feladatokkal kapcsolódtak a tevékenységekhez.  A témák között szerepelt a Föld alakja, mozgásai, Helyünk a világegyetemben, a Nap, a Hold, az időjárás, az idő, az energiaforrások és a környezetvédelem.

A feladtok alapját a környezetismeret tankönyv fejezetei adták, ehhez kapcsolódott a matematika, angol, német, irodalom tantárgy anyaga. A gyerekek ezen kívül naponta nézhettek meg szemléltető videókat, és érdekes online rejtvényeket, kvízeket, játékokat kaptak, mellyel tesztelhették tudásukat, és átismételhették a tanultakat.

Vendégünk volt Schmall Rafael aki az időjárás-előrejelzés módszereivel, eszközeivel ismertetett meg bennünket, és fényképes élménybeszámolót tartott két évvel ezelőtti namíbiai asztrofotós utazásáról, ami nem csak azért volt érdekes, mert Namíbia tőlünk távol, Dél-Afrikában van, hanem azért is, mert a Föld déli félgömbjén helyezkedik el.

A gyerekek a projekt ideje alatt a tanulás mellett, növényt ültettek, rajzoltak, kreatívkodtak folyamatos időjárásmegfigyelést tartottak, kódgyűjtő játékban vettek részt, nagyon ügyesen helyt álltak, és sok új dolgot tanultak meg élőhelyünkről a Földről.

Élőhelyünk a Föld projekt a 4.b osztályban